Forumsvar skapade

Antingen är bildfilen trasig (baserat på meddelandet ”Empty jpeg image”), så om du kan öppna bilden i något annat program, testa att göra det och spara en ny version av bilden och se om det fungerar bättre.

Om det är designprogrammet som trasslar, testa att göra en ominstallation.

Oneclickstarter är en del av TuneUp Utilities som utvecklas av AVG (det finns även virus som utger sig för att vara oneclickstarter, men om vi utgår från att du inte är infekterad lär det vara TueUp Utilites det handar om.

Om programmet ställer till med problem kan det vara bäst att avinstallera det och antingen göra en ominstallation alterntivt undersöka om det finns en modernare version som inte säller till med problemen.

Skönt att det löste sig.

Windows Update borde ta hand om det på egen hand. Jag har läst att en av de senaste uppdateringarna kunde åstakomma en del installationsproblem, men Microsoft ska ha lagt ut en uppdaterad version av installationen som ska råda bot på problemet. Däremot kan det vara så att det ligger en del komponeneter kvar i den inte genomförda uppdateringen som ställer till med problem så att den släppta fixen inte slår igenom. Testa att återställs Windows Update och se om det hjälper.

https://support.microsoft.com/sv-se/kb/971058

Gäller det alla Word-dokument, eller är det bara ett eller några specifika dokument som åstadkommer problemet?

När du får felmeddelandet, testa att högerklicka på Aktivitetsfältet och välj Aktivitetshanteraren. Välj fliken Processer och se om du hittar officeclicktorun (med eller utan -exe.suffixet). Om du gör det, markera programmet och klicka på Avsluta aktivitet-knappen för att avsluta programmet, och försök igen att uppdatera.

Enligt utvecklaren ska det fungera hela vägen från Windows 2000 fram till och med Windows 10, och när jag testkör det fungerar det även med jubileumsuppdateringen. Det borde med andra ord fungera oavsett Windows-version (eftersom jag utgår från att du inte använder Windows ME). Jag lyckas tyvärr inte heller återskapa felet, så jag kan inte ge någon direkt lösning.

Använder du ett konto med administratörsstatus eller ett med användarstatus? Är det samma problem på alla användarkonton på datorn?

Då bör du verkligen testa en annan webbläsare, antingen Edge om du använder Windows 10, alternativt Firefox eller Chrome.

Vilken version av Windows är det du använder?

Eftersom det är en nyinköpt dator, har du hunnit installera alla Windows-uppdateringar? Har du dubbelkollat så att det verkligen är 64-bitars Windows?

Testa att plocka bort alla externa enheter (USB-minnen, externa hårddiskar, bankdosa et cetera). Om du uppdaterar via Windows Update kan du även testa att bryta anslutningen till nätverket (antingen dra ur nätverkssladden eller koppla ifrån WiFi) och se om det hjälper.

Det programmet är en den av Microsoft Office. Har du testat att stänga av alla Office-relaterade program?

Eftersom det är program som primärt används för illegala nedladdningar är det inte något vi hjälper till med.

Nja, det beror lite på hur du menar. Om du menar webbplatser och inte vill använda tillägg kan du testa att surfa antingen till http://translate.google.com eller http://www.bing.com/translator och klistra in webbadressen till den webbplats du vill ha översatt, så får du allting översatt direkt i webbläsaren.

Bilderna borde ligga kvar på samma ställe som före uppdateringen. Om de inte gör det rekommenderar jag att du tar kontakt med Microsofts support via Kontakta support-appen som finns inbyggd i Windows 10 (för jag antar att det är Windows 10 du använder).